недеља, 11. јун 2017.

Čiviluk za kuhinju


   Kada uređujemo svoj životni prostor prvo se pozabavimo krupnim komadima namještaja, osnovom koja je prvenstveno odraz naših potreba. Tek kada se sve to posloži na red dolaze sitnice, male stvari koje su začin enterijeru, ono što najjasnije definiše ukus, stil i svaki prostor čini jedinstvenim. 
    Jedna od takvih sitnica, koje jedna kuhinja može, a ne mora imati, svakako su i čiviluci za kuhinjske krpe, kecelje i sve što gospodaru jedne kuhinje padne na pamet da okači. Kada sam dobila narudžbu da izradim nešto takvo, ideja je bila da bude u smeđoj boji i sa motivima vezanim za kuhinju, svakako. Nekako su mi se mafini najbolje uklopili u zadatu temu i sam oblik podloge...a i kao da se može pogriješiti sa mafinima! 
    Dakle, početak izrade je bio sledeći: drvenu podlogu sam prebrusila  i očistila od prašine, pa prefarbala čokoladno smeđom bojom.


    Po sušenju prvog sloja boje, sunđerom sam nijansirala izbočeni dio podloge, prvo puderastom rozom, a zatim i bijelom bojom. Najsvjetliji dio podloge je bio onaj koji sam odredila kao prostor za sličice mafina.


    Mafine sam izrezala sa salvete uz ivicu odštampanog dijela, da se ne bi vidio prelaz na bijeli dio papira, a da bi se, opet, istakao motiv. 


    Odvojila sam sva gornji sloj salvete i dekupaž ljepilom zalijepila onaj prvi, sa odštampanim dijelom. Rasporedila sam ih tako da između ostane mjesto za zakačke.


    Tamnom smeđom bojom sam osjenčila ivice podloge, kao i same zalijepljene sličice, stvarajući vintage izgled. Ta nijansa boje se sasvim dobro uklopila sa bojom samih zakački, pa je zaokružena čitava cjelina.


   Nijansiranje se radi skoro suvim sunđerom, da se može kontrolisati količina boje koja se nanosi. Time se ne stvaraju mrlje, nego se dobija prirodan izgled korišteno predmeta.


    Po sušenju ljepila i boje, zaključila sam da bi neke dijelove motiva trebalo dodatno istaći. Tankim kistom sam nanijela crvenu boju na dijelove motiva gdje je i bila ta boja, čime sam im unijela malo živosti, dodatno ih istakla.


    Ivice podloge sam mjestimično osjenčila pastom boje starog zlata, da se dobije fini pozlaćeni sjaj i omekša čitav izgled.


    Poslije sušenja svega nanesenog, akrilnim lakom sam prelakirala podlogu nekoliko puta, sa sušenjem poslije svakog nanošenja. Bitno je posebno dobro zaštititi lakom ovakve predmete koji su i upotrebni, pa se češće i čiste. Lak olakšava održavanje, jer se sve eventualne nečistoće lako skidaju.


    Poslije sušenja laka, mogla sam se još samo pozabaviti manje nježnim dijelom posla - bušenjem i prišarafljivanjem. Na mjestima određenim za zakačke sam prvo tankom burgijom izbušila rupice za šrafove,  a zatim ih i privrnula. Zakačke su neke fine mesingane boje i savršeno su se uklopile u cijelu priču. I kuhinju.


    Ovim je moj dio posla završen, a jedna kuhinja je dobila svoj novi/stari čiviluk. I nekako se potajno nadam da će ih motivi mafina povremeno namamiti i da ih naprave. :)


   Nove projekte i dalje pratite ovdje na mom blogu i na  Decor In portalu na kojem možete naći još mnogo divnih prijedloga i savjeta kako uljepšati svoj dom. Ako želite da se okušate u sličnim preuređenjima, sav potreban materijal ćete pronaći u Hobby Art centru u Sarajevu, kao i dodatne savjete za njihovo korištenje.
   Više mojih radova možete pogledati u albumima na mojoj FB stranici: Handmade by GordanaL


    Ako ste radije za video-tutorijale, bacite pogled i na moj Youtube kanal na kojem povremeno objavljujem DIY projekte u takvom obliku: Youtube - Handmade by GordanaL .

Нема коментара:

Постави коментар